Het gebruik van Facebook is een aanrader voor Autodealers!
Het social medium met het grootste bereik is Facebook. Een groot deel van de mensen tussen 18 en 54 jaar oud maken gebruik van Facebook tijdens het zoeken naar een autodealer.
De interactie met de (potentiële) klant kan afhangen van verschillende factoren, denk hierbij aan een leeftijdsgroep of het geslacht. In de meeste gevallen drukt de jongere doelgroep vaker op de like-button van een autodealer. Wat ook erg opvallend is, is dat vrouwen dat vaker doen dan mannen. De oudere doelgroep maakt minder gebruik van Facebook.
Het britse bedrijf genaamd Marketing Delivery heeft hier onderzoek naar gedaan, en zegt dat er meerdere manieren zijn om met je klanten in contact te komen met behulp van social media. Mocht je geen gebruik maken van Facebook dan mis je duidelijk een groot bereik. Verder heeft Instagram ook een groot bereik waar je nog meer eventuele marketingacties op kan plaatsen.
tips voor het plaatsen van een marketingactie op Facebook:
Bij het plaatsen van een bericht op Facebook is het van belang dat je het bericht op je Facebook bedrijfspagina plaatst. Het doel van Facebook is dan ook dat zij wat aan jou verdienen, vandaar dat Facebook een voorkeur geeft aan promotie met het doel om je doelgroep te bereiken. De advertentiekosten van Facebook zijn redelijk goedkoop, dit maakt het promoten en adverteren via Facebook zeer interessant. Om het bereik van je pagina te vergroten is het dus noodzakelijk om gebruik te maken van Advertising.
Bij het plaatsen van een advertentie op Facebook zit natuurlijk niemand te wachten op lange en saaie teksten in zijn/haar Facebook tijdlijn. Een handige tip is om een foto met informatie te plaatsen. Het nadeel hiervan is dat je niet al het bruikbare informatie in je bericht kan verwerken. Wel heb je de mogelijkheid om een pagina of website in een link te plaatsen.
Als je gebruik hebt gemaakt van de bovenstaande punten kun je de Facebookcampagne aanvullen met retargeting. Hiermee kun je het aantal conversies rapporteren en uitgebreide statistieken bijhouden, ook blijf je in contact met de bezoekers die via Facebook op jouw website terecht zijn gekomen. Na het bezoek op de website zullen bezoekers een advertentie van jouw bedrijf terug zien komen op hun tijdlijn.
Voor een Facebook advertentie is het gebruik van Social Monitoring* een must. Je kunt namelijk precies lezen wat de grootste influencers zijn en ook lees je wat jouw doelgroep zegt. Hierdoor creëer je een persoonlijke beleving wat zorgt voor een hogere klanttevredenheid. Ook heb je de mogelijkheid om gemakkelijk de statistieken van social media kanalen te zien.
Om ervoor te zorgen dat de volgende Facebook advertentie eventueel beter verloopt, zal een evaluatie van toepassing kunnen zijn.
Social monitoring is het bijhouden en analyseren van uitingen op het sociale media*.
Reacties
Er zijn geen reacties.