Artikel

Deze auto's moet je NIET tweedehands kopen! Slechtste auto's op de weg.

17-06-2017 - 13:50:24 | El Coche
Deze auto's moet je NIET tweedehands kopen! Slechtste auto's op de weg.

Deze occasions moet je absoluut NIET kopen!

Stel je voor, je hebt jarenlang gespaard om eindelijk eens een dikke bak te kopen. Je maakt een proefrit in je auto, koopt de auto en vlak nadat de summiere garantie periode van 6 maanden die je er voor € 1000,- bij moest kopen voorbij is, loopt de motor van je prachtige bolide kapot. Daar zit je dan opgescheept met een kostenpost van een paar duizend Euro. Autovendi.nl heeft voor jullie uitgezocht welke auto je het beste kunt vermijden in Nederland.

Een top 5 van meest waardeloze auto's is samengesteld.

5. BMW

De kans dat de motor van jouw BMW in de soep loopt is 2,5%. Lijkt weinig zou je zeggen, totdat die van jou kapot gaat. Bij 1 op de 40 BMW's loop de motor kapot. Dus van alle 40 BMW's die er vandaag verkocht worden, is er 1 die kapot loopt en laat dat nou net die van jou zijn. 

Meest voorkomende probleem is de distributieketting die knapt. Als je geluk hebt ben je € 1500,- kwijt en als je pech hebt ruim € 2500,-.

4. Mini

Ook bij de Mini heb je een slagingskans van 2,5% op het kopen van een kat in de zak. Evenals de BMW zijn het problemen met de ketting. Mini Nederland heeft ten tijden van het bekend worden van deze problemen aangegeven gedupeerden graag te willen helpen. Pas op het moment dat jij daadwerkelijk bij de dealer bent zul je merken dat er allesbehalve behulpzaamheid getoond wordt. 

3. Peugeot

Niet alle Peugeot's zijn waardeloos. Alleen de auto's waar een prachtige THP motor in zit. Ontwikkeld door ja ja, BMW en PSA. Dus ook alle Citroën's met zo'n fantastische motor heb je helemaal geen fluit aan. 

Net als bij de BMW's en Mini's hebben deze auto's problemen met de ketting. Volgens Peugeot zou dit bij modellen vanaf 2011 niet meer het geval zijn maar de realiteit is dat ze nog steeds gewoon ruk zijn. Zelfs als je een occasion koopt met maar 20.000 kilometer op de teller zou ik me zorgen maken. Ze lopen allemaal kapot, tenzij de motoren gereviseerd worden door een garage. Dan kan de auto weer een ton mee. 

Daarnaast hebben THP motoren een fantastische extra optie waar je bij aanschaf niets voor hoeft te betalen. De motor vervuilt zichzelf en zorgt voor emissiestoring. Hierdoor gaat de auto extreem olie verbruiken en kun je er een nieuwe motor in plaatsen. 

1 op de 30 motoren lopen kapot. Bijna 4% dus. 

2. Volkswagen

Tja, waar moeten we beginnen. En wie gaan we allemaal beledigen aangezien half Nederland VW gek is. Echte kenners snappen ook niet waarom, want het is één en al waardeloze techniek in deze auto's. Benzine of diesel maakt niet uit. 

De TSI motoren hebben last van uitgerekte kettingen en motoren die zichzelf vervuilen. Lekker om de 2000 kilometer een liter olie bijvullen tot er een dusdanig drek ontstaat die ervoor zorgt dat de motor helemaal niet meer loopt. 

Heeft je VW'tje ook nog eens een DSG bak dan heb je helemaal een probleem. Het zou de snelste automaat bak moeten zijn maar ze zijn erbij vergeten te vermelden dat de bak het snelst kapot gaat. 

Een veel voorkomend probleem is dat de bak juist trilt of slecht overschakelt. Daarnaast gaat de koppeling snel kapot en kun je 2 keer per jaar naar de garage om de Mechatronica te laten vervangen

Heb je een diesel? Dan kun je daarnaast ook voor minimaal € 1500,- de massavliegwiel laten vervangen om de 100.000 kilometer of je turbo om de 150.000 kilometer laten vervangen voor zo'n € 1000,-. 

1 op de 20 auto's hebben problemen met de motor. Bijna alle auto's hebben problemen met de bak of turbo. 

1. Audi

Voorsprong door techniek hoor ik wel eens voorbij komen. Maar in dit geval zijn zij de haas en zijn andere automerken het schildpad. Ze zullen op deze manier van werken in ieder geval nooit winnen van andere merken. 

Audi wil zich graag meten met andere premium merken. Tenminste, aan de prijs te zien wel. En misschien hebben de Volkswagens over het algemeen wel meer problemen dan de Audi's maar als je naar de prijzen van de Audi's kijkt en de problemen die zich voordoen dan staat Audi toch wel met stip op nummer 1. 

Zelfs occasion dealers willen vaak geen gebruikte Audi met een TFSI motor inkopen tenzij er een compleet nieuwe of door de dealer gereviseerd motor in ligt. Een gebruikte TFSI motor is nou eenmaal vragen om problemen. 1 op de 8 motoren vervuilt zichzelf en gaat olie verbruiken. Laten repareren kost tussen de € 4000,- en € 9000,- afhankelijk van hoelang je met het probleem bent doorgereden. 

Ben je van plan om een mooie Audi te kopen? (want ze eerlijk is eerlijk. ze zien er gruwelijk mooi uit) Zorg er dan voor dat je er alleen 1 koopt waar een nieuwe motor in ligt of een motor die aantoonbaar gereviseerd is door de Audi dealer. Zo niet, dan moet je er je vingers echt niet aan branden. We hebben je gewaarschuwd!


Meest betrouwbare auto's?

Met stip op 1 staat Honda. Niet de mooiste auto's maar wel oersterk. Kun je met een gerust hart kopen.

Op 2 staat Toyota. Niet voor niets het meest gewilde Afrika export merk.

Op 3 Mercedes-Benz. Al jaren vast in de top 3 meest betrouwbare auto's.


Reacties

  • Stephan5 jaar geleden / antwoorden

    BMW is ontworpen door stratenmakers, want meer zijn de ontwerpers van bmw niet. Men valt in het ene probleem na het andere, als of het nog niet erg genoeg is zitten onderdelen verstopt waar zelfs de beste monteurs niet normaal bij kunnen komen, of het nu om een handrem behuizing gaat of een temparatuur censor van je motor, het is een pot nat, ze zouden zich diep moeten schamen bij bmw.

    Ragefire4 jaar geleden / antwoorden

    Testing a reply

    Bas4 jaar geleden / antwoorden

    Jij moet je eigen diep schamen voor je zwakzinnige reactie, ontwerpen doe trouwens je op een tekentafel. Elke merk heeft wel de bekende problemen, de VAG groep spant wel de kroon daarmee. Een Bentley van bijna 3ton net een jaar oud met 15000km, de eigenaar staat vaker bij de garage dan hij er mee rijdt. Ook de TFSI motoren (olieverbruik, rekkende kettingen, turbo problemen) problemen die je als fabrikant gewoon niet kan maken. Ik ben zelf automonteur/schademo nteur bij BMW, er is meestal ruimte genoeg om te werken mits je het jezelf gewoon makkelijk maakt. De paravan onder de vooruit moet je bijna altijd weghalen anders kom je gewoon niet van boven achter de motor. En trouwens een (beste) monteur komt overal en altijd wel bij, anders ben je gewoon een slecht bezig of je hebt geen zin om andere onderdelen weg te halen zoals bij bijna alle automerken. Een fabrikant gaat geen auto maken dat je overal en altijd bij kan, zodat jij niet naar de garage hoeft en het zelf kan doen. Daar heb je vakmensen voor!

  • Herman7 jaar geleden / antwoorden

    Ik heb een tijdje terug een Audi A4 gehad met 1.8TFSI motor en DSG bak.. nou mijn pret kon niet op.. Nadat ik voor 9000 euro aan reparaties heb gehad heb ik hem snel weggedaan en een Mercedes gekocht waar ik sindsdien probleemloos in rijd. Voor mij nooit geen Audi meer!

Laat een reactie achter